ASOS přestal retušovat modelky

Svět vyretušovaných modelek je prostě nereálný. Módní gigant ASOS prodává více než 850 módních značek a každým rokem expeduje asi 80 000 módních kousků do celého světa. Módní řetězec s obrovským záběrem a velkým vlivem na celý módní průmysl opět překvapuje. ASOS svou novou kampaní, kde jsou modelky zobrazeny bez zásahu photoshopu, předvádí skutečné ženy se svými znaménky, pomerančovou kůží, striemi a dalšími potížemi, kterými se ženy neustále trápí. Je velmi osvěžující vidět všechny ty TOP modelky jako lidské bytosti se stejnými nedokonalostmi, které trápí každou ženu.

Fotky letí světem

Realisticky vyobrazené modelky na fotkách v kampaních ASOS během pár dnů obletěly celý svět a vysloužily si obrovskou chválu a velký respekt za tento krok. Jde samozřejmě o chytrý marketingový tah nebo snahu o nastolení nového způsobu zobrazování modelek. To ukáže čas. Módní gigant ASOS přestal modelkám retušovat třeba i strie a začíná éra přirozenosti. Umíte si opravdu představit, že by na jednom z nejpopulárnějších módních e-shopů na světěrozesílající zboží do více než 140 zemí světa, předvádělaprádlo či plavky modelka s viditelnými striemi? Je to tak. ASOS přestal retušovat všechny vady na kráse vlastních modelek, aby je více přiblížil svým zákaznicím.

Novinka v přirozené kráse

Fotografie skutečně nejsou vůbec retušované a jsou na nich vidět normální znaky ženského těla, jako póry na stehnech s titěrnými černými chloupky. Modelky i tak zůstávají sexy a jejich přirozené vady na kráse vás nerozptylují od oblečení, které na sobě předvádějí. ASOS se dlouhodobě snaží vyhovět potřebám zákaznic po celém světě a ve svém portfoliu má různé speciální kolekce pro ženy drobné, vysoké i kypré. Výrazně změnil i vizuální styl, který je syrovější, modelky jsou v mnohem dynamičtějších pózách, vypadají, jakoby utíkaly ze záběru. Zobrazování tváří a těl bez jakýchkoliv retuší tak zapadá do jejich nové koncepce. Snaží se odrážet diverzitu současného světa a sympaticky se vymezuje proti sociálním sítím, kde se většina podobných firem snaží vypadat co nejlépe. Až si budete příště v převlékací kabince zkoušet plavky a budete propadat zoufalství, vzpomeňte si právě na společnost ASOS.

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Lenka Váhová - redaktorka časopisu Lastfashion v online i tištěné podobě. Zajímá se o obor módy a krásy. Již 5 let působí jako hlavní copywriterka.

Lenka Váhová has 372 posts and counting. See all posts by Lenka Váhová