Jak si vybírám eshopy a proč nakupuji jen online?
Je to tak půl roku, co už asi 90% všech věcí nakupuji online. Dokonce i ty věci, které jsem myslela, že online nakupovat nejde. Jako je třeba jídlo, potraviny, parfémy, oblečení. Proč? Na internetu je prostě větší výběr, za lepší ceny. Nemusím se tlačit nikde v obchodě, nemusím nikam jezdit. Vše si vyberu z pohodlí domu. Co jsem se ale naučila? Že základ je dobře vybrat eshop. Ráda vám dám pár rad, které vám pomůžou nenaletět.
1) Certifikát heureka
Nevýhoda internetového prostředí je, že na první pohled je těžko vidět, jak velký a spolehlivý eshop je. Vytvořit dobře vypadající eshop je otázkou několika tisícovek a stažené šablony z internetu. Záruku, že eshop u kterého nakupuji není „panelákový eshop“, ale velký eshop s pořádným zázemím a vlastním skladem mi dává zlatý certifikát heureka „ověřeno zákazníky“. Když nějaký eshop tento certifikát má, vím, že je důvěryhodný a že (obrazně řečeno) nakupuji u silného hráče a ne ve vietnamské večerce.
2) Kamenná prodejna
Jako druhé se podívám do kontaktů. Pokud vidím, že je tam nějak nejistě, suše a nezajímavě popsán kontakt. Začínám se mít na pozoru. Naopak, když v kontaktech vidím, že eshop má i kamennou pobočku a nějakou historii za sebou, opět je to pro mě ukazatel, že firma bude důvěryhodná. Jeden z mých nejoblíbenějších eshopů (www.promobily.cz) dokonce v kontaktech má fotky a něco málo zajímavostí o všech lidech z týmu. Přijde mi to jako úžasné přiblížení firmy a jejího chodu.
3) Uživatelské recenze
Jako další se podívám, co o eshopu říkají ostatní. Nespoléhám se pouze na to, co si můžu přečíst na eshopu, ale zajímají mě opravdové zkušenosti lidí, kteří už na eshopu nakoupili. Opět spoléhám na heureku. Její recenze nejdou obelhat. Vyplnit dotazník můžou totiž jenom skuteční zákazníci (a zákaznice), kteří nakoupili. Tady bych vás raději upozornila. I když se na první pohled může hodnocení 96% zákazníků doporučuje zdát jako super hodnocení, není to tak. Určitě vybírejte eshopy s heureka hodnocením minimálně!! 98% doporučuje. Ale raději ty, které mají 99% doporučuje. Tam máte jistotu kvalitního eshopu.
4) Kvalita balení a zákaznický servis
Nemám ráda a už nikdy víckrát si neobjednávám zboží tam, kde mi přijde v laciné obálce, ve které se všechno moje zboží zničí. Pokud obchodník neinvestuje do kvality balení, neváží si zboží, které prodává a je pro mě tím pádem nedůvěryhodný. Na tomto místě bych opět vyzdvihla eshop www.promobily.cz, který je pro mě asi největším zjevením na online trhu. Nejen že jejich balíčky jsou zabalené tak, že ani velmi křehké zboží (jako třeba sklo na mobil) se nerozbije. Ale co mne opravdu dostalo je jejich zákaznický servis. Mám dojem, že u nich není nic nemožné. A líbí se mi i že ze svých tržeb přispívají na nadaci Dobrý Anděl.
Vybrat dobrý eshop zní možná trošku jako alchymie, ale není to tak. Stačí vnímat energii a atmosféru eshopu. To jak na vás působí, jestli je vše, kde má být. Jestli ostatní zákazníci jsou spokojení. Vyplatí se dát trošku času hledání. To vám zaručí, že vám zboží přijde včas (nejlepší eshopy pošlou ještě ten den) a v kvalitě, jaké jste si přáli.