Stoklasa
Značku Stoklasa odstartoval zlatý knoflík. Ten byl totiž před rokem 1990 v České republice naprosto nedostatkovým zbožím. Pokud si chtěla žena nechat ušít model podle známých zahraničních časopisů, kde dominovaly zlaté knoflíky, měla smůlu, neboť ty prostě v té době u nás nebyly k sehnání. Tehdy se pro ně jezdilo až do Polska. Tam bylo sehnání vše, nejen knoflíky, ale i zlaté nitě, vycpávky a další doplňky, které na našem trhu v tu dobu byly zcela nedostatkovým zbožím. V tu dobu se zrodil nápad a z něj pak firma Stoklasa. Značku Stoklasa založil Ing. Leo Stoklasa a spolu se ženou otevřeli také vlastní velkosklad, kdy sortiment galanterního zboží nakupovali v tehdejším Československu a zejména také v Polsku.
Značka Stoklasa
Značka Stoklasa si zřídila prvně své zázemí v domě rodičů, a protože přeshraniční dovozy nebyly v době devadesátých let běžné, sortiment byl pro zákazníky velmi zajímavý. Zde se také zrodili obchodní zástupci objíždějící naloženým autem obchody a kromě majitele jezdili i obchodní zástupci, kteří ve firemních autech naložených zbožím objížděli celé Česko i Slovensko, Polsko i Maďarsko. Bylo to velice náročné na čas i na lidi a velmi nákladné. Pak přišla doba internetu a vše se významně zjednodušilo. 70 % obchodních transakcí se dnes již uskuteční skrze internet. Zpočátku polovinu obchodu tvořil dovoz a druhou polovinu vývoz.
Galanterní doplňky Stoklasa
V dnešní době se situace mění ve prospěch vyváženého zboží. Z původních 3. zaměstnanců je nyní 390. Nabídka zboží této značky je velmi zajímavá. Galanterních doplňků je zde nepřeberné množství. Kromě knoflíků a nití je to spousta aplikací, doplňků do vlasů, čelenek, šperků a dámských punčoch. Naleznete zde zipy, stuhy i krajky. Různé kreativní potřeby, korálky, dekorace, bižuterie, módní doplňky, tašky a kabelky. Prostě vše, co dělá ženu ženou. Ale i šle pro muže a pánské tašky či manžetové knoflíky.